SOJUSZ " IMP "

IMP

Forum SOJUSZ " IMP " Strona Główna -> SPRAWY BIEŻĄCE -> KONSTYTUCJA
Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Głosowanie za lub przeciw konstytucji
Za
83%
 83%  [ 15 ]
Przeciw
5%
 5%  [ 1 ]
Potrzebne są zmiany (wpisałem swoje propozycje)
11%
 11%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 18

KONSTYTUCJA
PostWysłany: Pon 11:34, 17 Kwi 2006
Lord Viper
POGROMCA MITÓW - CI CO ODESZLI

 
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Olsztyn





mam zaszczyt przedstawić Wam projekt konstytucji opracowany przeze mnie i przez Smoka orez uzgodniony w radzie IMP. Prosze o ustosunkowanie się do tego projektu i ew. zaproponowanie zmian które będą głosowane.

I. Stanowiska w sojuszu:
1.Wg. hierarchii: Cezar, Dyplomata i Dowódca floty, Prokonsul, Konsul, Głowy rodów.
2.Cezar, Dyplomata, Dowódca floty, Prokonsul, Konsul tworzą Radę Sojuszu. Głowy rodów tworzą Radę Rodów.
3.Sposób wybierania
-Glowy Rodów wybiera Rada Sojuszu (większością głosów). Głowa rodów może istnieć jedynie w galaktyce liczbą członków nie mniejszą niż 3 osoby. Gracz z gali bez Głowy rodu podlega pod głowę rodu z najbliższej gali.(liczymy w dół: przykład: osoba z 5 gali: są głowy 4 i 6 gali więc ta osoba podlega pod 4 galę)
-Cezar- zostaje nim osoba spośród członków sojuszu będących w sojuszu co najmniej 6 miesięcy. Głosują wszyscy członkowie przez tydzień, wyłonionych zostaje w ten sposób 2 kandydatów (kandydatów z największą ilością głosów), następnie odbywa się druga tura (jeden tydzień głosowania) w której zostaje wybrany Cezar. Aby wygrać w pierwszej turze należy zdobyć ponad 70% głosów.
-Dyplomata- wybierany przez Cezara.
-Dowódca floty- wybierany przez Cezara.
-Prokonsul- wybierany przez Cezara
-Konsul - wybierani przez Cezara.

II. Sposób odwoływania
- Cezar- potrzebna jest jednomyślna zgoda Dyplomata, Dowódcy flot, Prokonsula, Konsula, Rady Rodów.
- Głowa rodu- przez Cezara.
- Dyplomata: głosują: Cezar, Dowódca floty, Prokonsul, Konsul, Rada Rodów (Głowy głosują w swoim gronie i ich decyzja jest liczona jako jeden głos - jeżeli pada remis to nie ma głosu)
-Dowódca: jak wyżej ( oczywiście zamiast głosu Dowódcy jest głos dyplomaty)
-Konsul i Prokonsul: głosują: Cezar, Dyplomata, Dowódca floty.

III . Wojny:
1.Wywołujemy tylko z sojuszami ze średnią o 50k większą lub mniejszą od nas.
2.Jeżeli jakiś sojusz podpada, a nie spełnia tego warunku prowadzimy „cichą wojnę” tzn. atakujemy na normalnych zasadach (nie więcej niż 3 razy dziennie) i nie ogłaszamy niczego na forum ogame.
3. Powodem wypowiedzenia wojny nie może być pojedynczy atak na jednego z naszych członków- w tedy dokonujemy jedynie zemsty.
4. Akcjami wojennymi kieruje Dowódca Floty, oraz Głowy rodów. Dowódca Floty zarządza wszystkimi galaktykami, Głowy rodów tylko swoimi galaktykami. Dowódca Floty może wydawać rozkazy Głowom rodów.
5. Decyzję o wypowiedzeniu wojny podejmują w głosowaniu: Cezar, Dyplomata, Dowódca flot, Prokonsul, Konsul, po zasięgnięciu opinii sojuszu.

IV. Akademia (o ile istnieje)
1. O powstaniu akademii decyduje głosowanie (przez tydzień, wymagana jest ponad połowa głosow „za”. Cezar ma w tej sprawie prawo do veta.
2. Rozwiązanie Akademii- głosowanie:Cezara, Dyplomaty, Dowódcy floty,Prokonsula, Konsula.
3. Na czele akademii stoi Dowódca akademii, Dyplomata akademii i Konsul akademii ( wymienieni wg. hierarchii), wybierani przez Cezara.
4. Uprawnienia akademii określa osobne rozporządzenie.

V. Rządzenie w czasie nieobecności Cezara
Rządy są sprawowane przez Dyplomatę, Dowódcę flot, Prokonsula. Każdy ma równe uprawnienia. We wszystkich procedurach, gdzie potrzebny jest głos Cezara liczony jest głos powstały w wyniku głosowania tych czterech osób. Np.: głosowanie: Dyplomata i Konsul „za”, Dowódca flot „przeciw”, więc głos Cezara jest liczony jako „za”. W razie remisu decyduje głos Rady Rodów.

INNE:
1.Wstrzymanie się od głosu którejś z osób uznawany jest jako nie oddanie głosu.
2.Przed każdą ważniejszą decyzją Rada Sojuszu i Rada Głów Rodów powinna zasięgnąć opinii całego sojuszu.
3.Zmiany konstytucji można dokonać w wyniku głosowania Rady Sojuszu i Rady Głów rodów.
4.Członkowie Rady Sojuszu mają 48 godzin na oddanie głosu, Głowy rodów mają 96 godzin.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:02, 18 Kwi 2006
Yamunori
CEZAR

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Częstochowa





no przyznac sie, ktory byl przeciw :p :>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:14, 18 Kwi 2006
oracz
JULIUSZOWIE

 
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: Grudziądz





Moje propozycje dodatkow i poprawek.

1)
a) Przynależność każdego gracza do galaktyki zostaje ustalona w ciągu tygodnia od wprowadzenia w zycie konstytucji. Decyduje tutaj polozenie planety na ktorej stacjonuje wiekszosc floty (podaje gracz). W przypadku teleporterow o przynaleznosci decyduje planeta przy teleporterze na ktorej jest najlepiej rozwnięta infrastruktura (suma poziomow wszystkich budynkow).

b) w przypadku nowych graczy procedura j/w w ciagu tygodnia od przyjecia do sojuszu

2).

a) Głowę rodu wybierają z posrod siebie osoby z poszczeolnych gali. W przypadku gali ponizej 3 czlonkow przynaleznosc do najblizszej gali nizszej. Wybor następuje zwykłą większością głosów.

b) Głowy wszystkich rodów wybierają sposrod siebie obserwatora przy radzie sojuszu. Osobę ktora bedzie miala dostep do rozmow rady jednakze bez prawa udziału w głosowaniach a jedynie z prawem brania udzialu w dyskusjach i podawania soich projektow.

c) Głowę rodu mogą odwolac osoby z danej gali jednomyslna decyzję

d) obserwatora przy radzie sojuszu moga odwolac glowy rodow jednomyslna decyzja



Proszę o ustosunkowanie sie graczy i rady sojuszu do moich propozycji. Chcialbym znac wasza opinie.


Ku chwale Imperium!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:21, 18 Kwi 2006
oracz
JULIUSZOWIE

 
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: Grudziądz





Jeszcze jedno.

Kazdy z czlonkow Rady moze (nie musi) wybrac z czlonkow sojuszu swojego z-ce. Z-ca ten ma prawo prowadzenia rozmow z innymi graczami i sojuszami dotyczacych danych spraw (np. z-ca dyplomaty, rozmowy o paktach etc. ). Nie może jednak podejmowac decyzji wiążących dla sojuszu. Ostateczna decyzja nalezy zawsze do danego "ministra". Ponadto w przypadku urlopu danego "ministra" dłuższego niż 2 tyg. z-ca przejmuje jego obowiązki na czas nieobecnosci. Nie ma jednak prawa do podejmowania samodzielnych decyzji, Jego decyje wymagają kontrasygnaty dwoch innych czlonkow Rady sojuszu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:27, 18 Kwi 2006
Yamunori
CEZAR

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Częstochowa





oracz:
AD 1 a)
jesli dobrze rozumiem chodzi ci o przynaleznosc do grupy z konkretna glowa rodu, bo przynaleznosc gracza do galaktyki jest zalezna od jego matki :p tak bylo i tak bedzie; nieprzemyslanym pomyslem jest zeby przynaleznosc byla zalezna od miejsca stacjonowania floty, bo niech sie znajdzie taki co zaplaci te krocie deuteru zeby przeleciec do innej gali i trzeba zmieniac, moim zdaniem ten puknt calkowicie do odrzucenia

AD 1 b) tydzien to zdecydowanie za dlugo, gracz jest przyporzadkowywany po staremu, z reguly przez tego co go przyjal, zeby nie zapomniec

AD 2 a) moznaby bylo wprowadzic, ze gracze lepiej sie znaja, ale pomimo tego, ze niektorzy sa dosyc dlugo w sojuszu to malo o nich sie wie i oni malo wiedza o innych

AD 2 b) to w zasadzie istnieje, z ta roznica, ze rada rodow wypracowuje swoje zdanie miedzy soba i potem ktokolwiek z rady rodow przedstawia ich stanowisko radzie sojuszu (wydaje mi sie ze niepotrzebnie chciales ten proces zbiurokratyzowac)

AD 2 c) i niech sie pojawi tylko konflikt wewnetrzny i rewolucja gotowa, zdecydowanie do odrzucenia

AD 2 d) nie wymaga komentarza na podstawie AD 2 b)

to tyle co ja mam do powiedzenia na temat twoich propozycji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:35, 18 Kwi 2006
oracz
JULIUSZOWIE

 
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: Grudziądz





apropos negacji pomyslow z glowami rodow. Czy nie chodzi o to ze glowa rodu ma byc przedsatwicielem graczy z danej gali? bo jesli tak to powinni oni miec prawo wyboru. Ponadto ja np. mam matke w 2 gali a nic tam nie robie. Infrastruktura wyzsza w 7 gali, flota glownie w 7 gali, aktywnosc w 7 gali. hmmm? pomyslales o tym ze takich graczy moze byc wiecej? A co do biurokratyzacji kontaktow z rada, to myslalem ze po to jest konstytucja, aby to wszystko ujednolicic i zamknac w ramy zasad.
Czekam na opinie reszty graczy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:41, 18 Kwi 2006
Redmer
JULIUSZOWIE

 
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Grudziądz





yamu poza tym jest cos takiego jak teleporter co wtedy??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:51, 18 Kwi 2006
Yamunori
CEZAR

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Częstochowa





Redmer: zakladam brak teleportu

oracz: odnosnie pomyslow z zastepcami, znowu probujesz zamotac sytuacje, rada sama w sobie ma zastepcow (np. prokonsul jest najwazniejszy po cezarze), a w razie niedostepnosci ktoregos z czlonkow rady, ktorys z pozostalych tymczasowo moze przejac jego role

tak konstytucja ma ujednolicic, ale naszym zamiarem nie bylo wprowadzenie totalnej biurokracji

a co do glow rodow, te pozycje wiecej maja miejsce ze wzgledow historycznych, niz z aktualnej przydatnosci w tej chwili, gdyz wprowadzone zostaly gdy sojusz byl znacznie wiekszy

co do flot, nimi bedzie zarzadzal dowodca floty, takze w tym wypadku glowy rodow maja malo do powiedzenia

zadaniem glow rodow jest bycie kanalem komunikacyjnym miedzy rada a obywatelami (chociaz narazie bezposrednia komunikacja z radcji na rozmiar sojuszu nie jest trudna), ale jesli sojusz sie rozrosnie pomyslimy nad przyznaniem glowom rodow wiekszej ilosci uprawnien


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:43, 18 Kwi 2006
oracz
JULIUSZOWIE

 
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: Grudziądz





1) Jak sie moze rozrosnac jak wszyscy uwazaja ze jest nas wystarczająco?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:05, 18 Kwi 2006
Redmer
JULIUSZOWIE

 
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Grudziądz





Yamunori napisał:
Redmer: zakladam brak teleportu

z tego co wiem jest nas conajmniej trzech z teleportami Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:25, 19 Kwi 2006
ZAGINIONY_ZŁOTY_SMOK
DYPLOMATA IMPERIUM

 
Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: OLSZTYN





ale nie przeliczaj REDMER 3 osób na cały sojusz gdzie sa 23 osoby a być może bedzie wiecej mamy teleporty wiec mamy wieksze pole do manewru i wiecej flot mozemy zniszczyc wiec i to nie jest powód żeby dla 3 osob zmieniac konstytucje myśl o sojuszu .

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:31, 19 Kwi 2006
Lord Viper
POGROMCA MITÓW - CI CO ODESZLI

 
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Olsztyn





zgadzam się raczej z tym co napisał yamu.
przynależność do gali powinna być wg planety matki. przynależność wg. miejsca stacjonowania floty nie jest zbyt dobrym pomysłem bo głowy mało mają do waszych flot. zdecydowanie więcej ma dowodca floty.
W razie wojny i tak o wszystkim będzie decydował dowodca floty bo nie sądzę żeby bylo tej roboty tyle że będzie trzeba angażować głowy rodów.

moim zdaniem propozycja o powołwaniu głowy przez członków rodu jest do rozważenia pod warunkiem że wszyscy będą głosować (albo chociaż część).

Co do zastępców to zgadzam sie z yamu. nie chciałbymzbytnio rozbudowywać administracji, wiceministrowie włazli by zapewne w kompetencje, za dużo było by ludzi których opinii warto by było zasięgnąć. Słowem: lepiej jak np. dzplomacją zajmuje się jedna osoba. W razie urlopu nie ma problemu z wyznaczeniem tymczasowego zastępcy.

Z doświadczenia dyplomatycznego wiem że nie jest dobrze kontaktowac się z sojszem ktory do każdej decyzji potrzebuje zgody kilku osób.

Niechciałbym aby ta konstytucja była uważana jako regulująca wszystkie sprawy. Chodziło mi glownie o to aby uniknąc takich sytuacji jak ostatnio czyli sporu o podejmowanie decyzji itp. Jest to dokument powiedzmy "antykryzysowy" ale i okreżlający zasady odwoływania/powoływania osób z 'zarządu'

podsumowując: uważam że warto się zastanowić, a może nawet zmienić procedurę powoływania głów rodów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:44, 19 Kwi 2006
Redmer
JULIUSZOWIE

 
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Grudziądz





to jak tak wszyscy sa tak nastawieni anty glowy rodow moze je w ogole zlikwidowac? a rangi w sojuszu przydzielic po prostu na zasadzie funkcji...

sami mowiliscie ze glowy rodow sa potrzebne jak bedzie wiecej luda w sojuszu, z kolei w innym poscie czytalem ze nie chcemy przekraczac 30 czlonkow, czy to sie nie wyklucza jedno z drugim??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:29, 22 Kwi 2006
Lord Viper
POGROMCA MITÓW - CI CO ODESZLI

 
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Olsztyn





konstyucja została przyjęta. wprowadzono poprawki dot. wyboru głów rodów. Konstytucja do wglądu w dziale regulamin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KONSTYTUCJA
Forum SOJUSZ " IMP " Strona Główna -> SPRAWY BIEŻĄCE
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin